Elektronické dávkování Elektronic Valve Protector Klasic kit 12
Unikátní elektronický systém dávkování aditiva pro motory na LPG /CNG ! Aplikace aditiva je prováděna prostřednictvím tlakové dávkovací jednotky do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze. Aditivum prochází přes plynové vstřikovače a je rovnoměrně rozdělováno do válců. Tento způsob aplikace poskytuje zároveň dvě velmi žádoucí funkce:
- Aditivum prochází přes plynové vstřikovače které zároveň čistí a maže - tato funkce je možná pouze s tímto vysokotlakým dávkováním. Vstřikovače jsou trvale čištěny a jejich pístky neběhají nasucho, ale jsou trvale mazány - nepoměrně delší životnost vstřikovačů, ale zejména jejich spolehlivost! Nedochází k jejich zalepování parafíny z LPG.
Pozor! Existují však některé vstřikovače kterým tento režim vyloženě nesvědčí.
Víme o těchto: Magic FX, APIS, Blade.
Je to dáno specifickou konstrukcí těchto vstřikovačů. Vstřikovače se sice nijak nepoškodí, ale nefungují správně.
- Aditivum je přesně dávkováno v celém rozsahu provozního režimu motoru v závislosti na délce vstřiku plynových vstřikovačů. Narozdíl od konkurenčních podtlakových systémů třeba i elektronicky řízených u kterých je aditivum nasávané podtlakem pouze při deceleraci(brždění motorem)a na volnoběh, u systému Elektronic Valve Protector je aditivum dodáváno ve všech pracovních režimech a vždy v odpovídající dávce. Tím je zajištěna nejen kvalitnější ochrana motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva mj. také tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní narozdíl od podtlakových zařízení.
Elektronické dávkování aditiva LPG poskytuje následující funkce:
- aditivum je dávkováno přesně a pouze v případě potřeby - při jízdě na benzín systém není aktivní
- nedochází k nadměrnému nebo naopak nedostatečnému dávkování
- konzistentnní a přesné přizpůsobení dávky v celém spektru pracovního režimu motoru - aditivum je dávkováno přesně podle toho jak pracují plynové vstřikovače - dlouhý vstřikovací čas znamená velkou dávku aditiva, krátký vstřikovací čas znamená malou dávku aditiva. Během CUT-OFF je dávkování zastaveno. Tím je zajištěna plnohodnotná ochrana například při dlouhodobé jízdě po dálnici kde klasický podtlakový systém paradoxně aditivum nedávkuje neboť při zatíženém motoru není v sání motoru potřebný podtlak.
- signalizace nízké hladiny aditiva s možností automatického přepnutí do benzínu při úplném vypotřebování aditiva(nemusí být aktivováno)
- dvojí účinek aditiva aplikovaného přes vstřikovací ventily plynu - ochrana a čistota vstřikovačů plynu a ochrana ventilů a ventilových sedel motoru
- možnost použití libovolného aditiva které lze jednoduše doplňovat
- přesné a konečné seřízení bez nutnosti "kontroly každou hvíli" díky digitálnímu řízení a dávkování krokovým čerpadlem vytvářejícím tlak až 5 bar .
- snadná montáž
- díky použití vysoce kvalitních a odolných materiálů a jejich špičkovému zpracování je systém dlouhodobě bezporuchový a spolehlivý.
-
tlakovou jednotkou elektronického dávkování LPG je možné aplikovat libovolná aditiva dostupná na trhu s aditivy LPG a CNG pro ochranu ventilů a ventilových sedel motorů provozovaných na LPG jako jsou:
GasLube, JLM, V-Lube,FLASH LUBE apod.
Technická data:
- Napájecí napětí 12V = (10-15V)
- Odběr proudu v klidu cca 30mA /6A při aplikaci dávky
- Maximální tlak pumpy 5 Bar
- Objem jedné dávky pumpy 50 micro l aditiva
- Maximální dávkování 180 ml/hod
- Hmotnost 450g
- Rozměry 100x70x40 mm
- Rozsah pracovní teploty -20/+85°C
- Stupeň krytí IP54
- Materiál gumové těsnění a spoje VITON/ elastomer s vysokou teplotní odolností a stálostí včetně odolnosti proti účinkům olejů, benzínů a rozpouštědel.
- Pro nastavení systému ve vozidle je nutný komunikační interface, systém lze také nastavit povely pomocí dotykové plošky a blikající led diody(viz orig.návod). Je to ale poměrně "krkolomný" proces.
Nabízíme zákazníkům kteří si chtějí systém namontovat svépomocí naprogramování jednotky podle výkonu motoru vozidla ve kterém bude systém fungovat.
Při objednávce nám do poznámky napíšete do jakého vozidla bude EVP namontován - výkon motoru, počet válců a zda je motor přeplňovaný. Na základě těchto informací provedeme naprogramování jednotky, takže Vám bude správně fungovat hned po správném zapojení a montáži. Po spotřebování alespoň 100litrů LPG s dávkováním v provozu je nutné provést kontrolu úbytku hladiny aditiva v zásobní nádobce. Mělo by to být okolo poměru 1:1000 tedy 1litr aditiva na 1000litrů paliva, nebo 0,1litru aditiva na 100litrů LPG. Pokud by se tento poměr výrazně lišil od tohoto poměru, bude nutná korekce nastavení. Tu můžeme opět provést na dálku. Jednoduše tak, že jednotku odpojíte a s údaji o množství spotřebovaného paliva a aditiva odešlete k nám. My Vám jednotku Elektronic Valve Protector přenastavíme a obratem pošleme zpět zdarma.
- Výrobci aditiv tento systém doporučují a prodávají jako nejlepší volbu pro dávkování do motorů.
- Testováno německým TÜV Nord
- Doporučuje a používá pod svou značkou: V- LUBE , JLM a GasLube aditivum německé firmy ECR .
- Dovozce do ČR: GasInsight .s r.o