výrobce: | |
kat. číslo: | E3300 |
EAN: | |
dostupnost: | Skladem |
cena bez DPH: | 983 CZK (40,3 €) |
1 190 CZK (48,8 €) |
je obecný název pro kapalinu, která umí zušlechťovat povrchy kovů a byla vyvinuta pro extrémně vysokou tepelnou a mechanickou zátěž, vyspělých HI-TECH v NASA, letectví, těžkém průmyslu a auto-moto sportu. Metal Conditioner si svou premiéru odbyl i ve světě Formule a GP.
Metal Conditioner E3 Original, produkt který vstoupil do 5-té generace s označením MCE3 EXTREM (dále jen MCE3) je HI-TECH produkt , který je netradiční přísadou do provozních kapalin, kde vytváří na povrchu kovu nanotechnologickou vysoce odolnou a odporovou vrstvu odolávající vysokým teplotám a nadměrnému mechanickému zatížení.
Metal Condicioner Extrem 3 je 100% syntetická kapalina, která neobsahuje žádné pevné částice, jako jsou například přísady na bázi teflonu, PTFE, mědi nebo molekuly olova apod. … Z tohoto důvodu nehrozí žádné riziko ucpávání filtrů a olejových mazacích kanálků, rovněž nejsou žádné problémy s odváděním tepla. Je to prostředkem pro zušlechťování kovů nejlepší jakosti, neměnící plastické vlastnosti kovů, působící na bázi syntetických derivátů uhlovodíků, chránící kovy stálou syntetickou molekulární vazbou s obsahem inhibitoru koroze. Charakterizuje se velkou molekulovou hmotností, vysokou chemickou a termickou stabilitou, nezapočítává se do skupiny nebezpečných látek, neobsahuje žádné škodlivé složky, ani žádná rozpouštědla s nízkou molekulovou stabilitou, zmenšuje / snižuje oxidační schopnost kovů. MCE3 se molekulárně váže s chráněnou třecí plochou, kde vytváří na všech rotačních a třecích stěnách makromolekulární ochrannou vrstvu. Promíchaný s provozní kapalinou vytváří trvalou a odolnou makromolekulární mazací vrstvu s vysokou pevností a kluzností odolávající vysoké teplotě a značnému mechanickému zatížení, zabraňuje suchému tření (studené starty). Vlivem cirkulace provozních kapalin se dostává na kluzné a třecí plochy, kde okamžitě vytvoří mikromolekulární vnitřní ochrannou strukturu a vnější ochranný film. MCE3 působí ihned po jeho aplikaci, účinkuje přímo na kov na molekulární úrovni. MCE3 není olej ani aditivum, ale tekutá přísada do provozních kapalin, který odborně nazývánme zušlechťovačem povrchů kovů.
MCE3 můžeme uplatnit v celé škále mechanicko-technologických činností, kde nastává tření kov-kov (např. v průmysul nebo automobilním, leteckým, lodním, železničním, autobusovým provozu, ale i ve zbraňových systémech). Vysokou míru využití dlouhodobě evidujeme u převodových skříní, hydraulice, obráběcích strojích, chladících a klimatizačních kompresorů, ložiskových soustav a v celém těžkém průmyslu. Je určen pro všechny typy motorů, převodovek, rozvodovek a dalších převodních mechanismů. Velkou výhodou je, že nevyžaduje žádné zvláštní podmínky pro jeho aplikaci. MCE3 se může použít jak do nových tak i starších a historických motorů, včetně všech převodových mechanismů bez ohledu na jejich stupeň opotřebení. Neobsahuje žádné pevné částice.
Předávkování MCE3 do PHM nehrozí, ale pozor, MCE3 není palivo ani adetivum – je to přísada do provozních kapalin, tak že procentuální množství MCE3 v PHM nesmí překročit hodnotu 2,5% vůči množství paliva v nádrži (max.250ml na 60litrů PHM).
Provádí se pouze do motorového oleje, paliva, u starších vozidel, bovdeny, rotační díly, které se mohou aplikovat za pomocí E3 MULTISPREJE.
Provádí se za pomocí odborných servisů, kam spadají složitější a odborné práce jako např.: převodovka, diferenciál, servo, homokinetické klouby, ložiska kol…
Dále to mohou být práce na ošetření celého podvozku, nábojů kol a veškerých kovových a plechařských součástek či disků u vozidel a motorek.
KLIKOVÁ SKŘÍŇ
přidejte 30 - 60 ml na 1 litr oleje do motoru každých 300 hodin. Pro starší stroje nebo extrémní podmínky přidávejte 60 ml na 1 litr oleje každých 300 hodin.
PŘEVODOVÉ SKŘÍNĚ, IZOLOVANÉ AGREGÁTY
přidejte 30-60 ml/1l oleje do motoru každých 1000 hod. Pro starší stroje nebo extrémní podmínky 60 ml/1 l oleje do izolovaných agregátů každých 500 hodin.
KOMPRESORY
do pístových, rotačních, chladících a klimatizačních agregátů 30-60 ml/1 l po 1000 hod.
HYDRAULIKA
přidejte 250 ml na každých 22 litrů hydraulické tekutiny každých 1000 hodin práce. (vysvětlivka : 11,36 g MCE3 na 1 litr hydraulické tekutiny = 250 ml MCE3 na 22 litrů)
ZPRACOVÁNÍ KOVU
naneste tenkou vrstvu na kovový povrch při řezání závitů, vytahování, vyvrtávání (na větší průměr), soustružení, protahování, vrtání, lisování a frézování.
VÁLEČKOVÁ A KULIČKOVÁ LOŽISKA
ponořte čistá ložiska do MCE3 během montáže. Lehce ho zamíchejte do maziva (60 ml/1 kg) a naneste do ložiskového pouzdra podle návodu výrobce.
POUŽITÍ V DÍLNÁCH
pro pneumatická zařízení, ventily, řetězy, dopravníky, všechny vysoce rychlostní hřídele, ložiska elektrických motorů, ohřívače a míchadla.
MONTÁŽE A DEMONTÁŽE
nanést tenkou vrstvu na ložiska klikového hřídele, ložiskové čepy, vačkové hřídele, nosné (dosedací) plochy a paty zdvihadel.
NAŘADÍ A DOPLŇKY
naneste velmi tenkou vrstvu na všechny kovové plochy a lehce vytřete. Je vhodné použít do špatně přítupných míst univesální sprej nebo do maznic vazelínu MULTI .
U motorů s obsahem válců do 5 litrů se dávkujte :
250 ml na celou olejovou náplň motoru
300 ml na celou olejovou náplň motoru
motory čtyřdobé na BA
100 ml / do 10 litrů benzínu
provést 2x ročně
motory dieselové NM
150 ml / do 10 litrů nafty motorové
provést 2x ročně
automatické převodovky
150 ml na celou náplň automatické převodovky
ruční převodovky
(pro benzín)
200 ml na celou náplň převodovky
ruční převodovky
(pro diesel)
200 ml celou náplň převodovky
posilovače řízení
50 ml na celou náplň hydraulické kapaliny posilovače
Diferenciály
150 ml na celou náplň diferenciálu.
Vstřiknutí MCE3 pod pryžovou manžetu brzdičů (která zabraňuje vniknutí vody a jiných nečistot do pístku) zabraňuje jeho blokování a korozi.
MCE3 je neobyčejně účinný u vozidel na plyn. Po jeho aplikaci do plynového ústrojí a paliva, kde aplikujte 250ml na celou nádrž. Tim docílíte, že budou mazány všechny neuralgické části vstřikového čerpadla a vstřikovače. Po 15.000 km provozu opakujte celou aplkaci (plyn je suchý)
Zejména se doporučuje aplikace MCE3 do benzínu v automobilech se vstřikováním paliva a v automobilech vybavených plynovou instalací. Po 15.000 km provozu je třeba opětovně aplikovat do benzínu MCE3.
50 ml
na celou palivovou nádrž
(jednou ročně)
do ostatních provozních kapalin
20 ml
do stávající náplně
(jednou za dva roky)
do motorového oleje
30ml
na celou olejovou náplň
(jednou ročně)
Převodové řetězy
Povrchová aplikace s vytřením do sucha.
Aplikaci provádějte E3 MULTISPREJEM
Maznice
Doplňujte E3 MULTIVASELINU až po hrdlo.
Do 500cm3 je krát 1,5 dávky skútru
Nad 500cm3 je krát 2 dávky skútru
U motorů s obsahem válců nad 5 litrů se dávkuje :
násobíme 75 ml MCE3 s uvedeným obsahem válců. Jedná se o motory s vyššími objemy olejových náplní.
U motoru o obsahu 8 litrů a s náplní motorového oleje 60 litrů se počítá:
75 ml MCE3 se násobí obsahem 8 litrů motoru na celkový objem olejové náplně 60 litrů motoru ( 75 x 8 = 600 ml).
Zde se už nepočítá dávkování podle objemu nádrže, ale podle kovových třecích ploch motoru. Při aplikaci MCE3 do paliva doporučujeme dávkovat 2x ročně a to při letním a zimním přechodu techniky. Dávkování MCE3 do paliva u těžkých strojů se pohybuje od 250 ml do max. 1 litru condicioneru.
Aplikujte ideálně do palivové nádrže, která je pod půlkou nebo poloprázdná. Pokud budete aplikovat celý 1 litr MCE3, tak pouze do plné nádrže PHM!.
Pravidelné dávkování MCE3 do paliva při tankování není na škodu, to platí pouze pro palivo, ne pro ostaní provozní kapaliny.
Motor o obsahu 8 litrů
600 ml na celkovou olejovou náplň 60 litrů oleje
Převodovka
300 až 500 ml na celkovou olejovou náplň převodovky
Posilovač řízení
120 ml na celou náplň hydraulické kapaliny posilovače
Důvodem nelineární aplikace MCE3 je ten, že se nejedná o aditivum pro oleje, ale jedná se o METAL CONDITIONER, který působí na kovové vnitřní třecí plochy ošetřených agregátů. Množství nezávisí na objemu náplní olejů, ale na velikosti kovových třecích ploch.
MCE3 lze do motoru doplňovat kdykoliv při každé výměně oleje bez ohledu na stupeň použití oleje nacházejícího se v motoru. MCE3 se aplikuje do motoru přes hrdlo v udaných hodnotách. Aplikace většího množství než je uvedeno nemá žádný negativní vlivy (pouze ekonomický).
Pro automobilové a motocyklové sportovní účely se používá minimálně dvojitá dávka. Do spalovacích motorů čtyřtaktních se MCE3 doplňuje po každých cca max.15 000 km. Do převodovky, diferenciálu, převodu řízení, ložisek, čepů a ostatních agregátů se MCE3 doplňuje po cca 50 000 km. U dynamické, sportovní jízdy je třeba doplňovat MCE3 do motoru při každé výměně oleje.