Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat.
Objednávky nad 5.500,-Kč - doprava zdarma!!!
Reduktor CNG je tlakový ventil, který zajišťuje redukování vysoce stlačeného zemního plynu v automobilové nádrži CNG ve které je tlak 220 bar. Reduktor musí upravit svůj výstupní tlak na tzv. systémový tlak vstřikovací lišty vstřikovačů CNG, který bývá 2 - 9 bar.
Kvůli obrovskému tlakovému rozdílu při kterém dochází k velké expanzi stlačeného plynu, dochází v místě nejvyšší rychlosti proudění plynu v reduktoru k odběru tepla, resp. ochlazování reduktoru. Z tohoto důvodu musí být CNG reduktor ohříván teplou vodou z primárního okruhu chlazení motoru. Teplá voda bývá připojena hadičkami o průměru d=8mm.
Reduktory CNG bývají vybaveny integrovaným solenoidním ventilem CNG a snímačem tlaku - manometrem, většinou ručičkovým s rozsahem 0 - 300bar s elektronicky snímanou polohou ručičky pro přenos úrovně tlaku na sdělovače do kabiny automobilu.
CNG reduktory existují jak membránové, tak pístové. Některé z nich bývají výrobně velmi komplikované, složité a také velmi drahé. Vyskytují se zejména v továrně vyrobených vozidlech na pohon CNG.