Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat.
Objednávky nad 5.500,-Kč - doprava zdarma!!!
Dobrý den,
zvažuji nákup nového automobilu a měl bych zájem tam instalovat LPG od zn. Prins direct LiquiMax s kapalným vstřikováním přímo do válců přes benzínové vstřikovače. V současné chvíli taktéž vlastním vozidlo na LPG, nicméně standardního typu. Můj současný technik LPG mi poskytl nějaké informace ohledně tohoto typu LPG, ale chtěl bych si tyto informace ověřit z více stran a zároveň zjistit cenu.
První věc, která mě zajímá, je přívstřik benzínu. Z blokového schématu na stránkách Prins je uvedeno, že žádný přívstřik benzínu zde není, čemuž odpovídá i blokové schéma a tím i logika toho systému. Nicméně můj technik mi tvrdil opak, tak chci vědět, kde je pravda. Jestli tam je, či není přívstřik benzínu. A pokud ano, dá se říci, kdy se přívstřik používá? Resp. jestli třeba jen ve větší zátěži nebo pořád (např. těsně před HÚ), či obráceně když je motor málo zatížen a lze potom nějak odhadnout spotřebu toho benzínu? Např. že při normální jízdě se na 100 km spotřebuje YY benzínu. Pokud by tam totiž byl přívstřik, pak tento systém trochu postrádá smysl a může se tam nainstalovat VSI, které je o polovinu levnější.
Dále mne zajímá, jestli se pak u tohoto systému vyplatí instalace ochrany sedel ventilů, eletronicky řízené. A samozřejmě kolik by stála cca montáž, plus až skončí platnost nádrže na kolik cca vyjde nová? Jak dlouho trvá montáž a jestli je možnost instalace plnícího otvoru k víčku nádrže a též zvolit si umístění přepínače LPG / BA.
Vozidlo: Mazda 6 wagon, Objem: 2000 ccm, Výkon: 121 kW, R.v.: 2013 - 2015
Předem moc děkuji.
___________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________
Dobrý den,
ptáte-li se na "přívstřik" benzínu u systému Prins Direct LiquiMax, pak máte pravdu, Nechci se dotknout Vašeho technika LPG, ale o tomto systému a jeho funkci nemůže vědět nic.. U systému Prins LiquiMax žádný "přívstřik" neprobíhá, technicky ani nemá jak.
Nicméně probíhá mnohem rafinovanější přídavek benzínu do kapalné fáze LPG avšak skrytě.
Je to jeden z podvodů holandského výrobce u tohoto systému. Praktikuje homologačními předpisy zakázané míchání dvou paliv v nádrži LPG.
Systém Prins Direct LiquiMax tedy při provozu na LPG spotřebovává i benzín.
Je to z toho důvodu, že studený motor na čisté LPG nemá výkon a má problémy s chodem. Také tím výrobce řeší nedokonalou těsnost benzínových vstřikovačů. Ty totiž velmi často propouštějí LPG, které má menší molekuly. Přimícháním benzínu jsou problémy s netěsností mnohem menší. My jsme tento systém delší dobu testovali a víme o tom své..
Nepotvrdila se ani jedna z predikovaných vlastností, které si všichni teoretici (dříve i včetně nás) logicky dovozovali.
Jízda a start pouze na LPG - nesmysl.
Stejný výkon i spotřeba na LPG - nesmysl. Dokázáno praktickými testy na válcové zkušebně.
Nelze dotankovat pokud není úplně prázdná LPG nádrž kvůli extrémě vysokému tlaku od čerpadla a zvýšené teploty.
V letních měsících časté vypínání systému právě kvůli přetlakované nádrži a přehřátému LPG.
Nemluvím o technických problémech samotných vozidel nař. s těsností benzínových vstřikovačů a propouštěním LPG do sání motoru, případně propouštěním kapalného LPG vysokotlakou benzínovou pumpou apod. a následným problémům se startem motoru zahlceného plným sáním plynu.
Pokud se jedná o Mazdu 6 s motorem SkyActiv (nepíšete kód motoru), mohu doporučit systém Alex Idea DI. Je to systém sekvenčního vstřikování LPG s přívstřikem benzínu při provozu na LPG, ale pouze 3-5%. Tento systém je na rozdíl od VSI-DI plně programovatelný a perfektně funkční. Systém VSI-DI funguje tak, že se do jednotky nahraje nastavení pro konkrétní vozidlo, ale nelze v něm prakticky nic nastavovat a seřizovat, Spotřeba benzínu při provozu na LPG také není nejmenší a jako u většiny podobných vozidel se systémem VSI-DI se pohybuje okolo 2l/100km.
Jinak u přímovstřikových motorů se striktně dávkování aditiva nemontuje. Z povahy konstrukce a provozních parametrů motorů s přímým vstřikováním jsou již výrobci použité ventily a ventilová sedla odolnější, než u konvenčních motorů.
Nicméně pokud dávkování aditiva LPG na přání zákazníka, tak u tohoto motoru je jediná funkční varianta a tou je elektronické tlakové dávkování Elektronic Valve Protector (EVP).
Čas na přestavbu vyžadujeme 3 dny s tím, že na dobu přestavby Vám zdarma poskytneme náhradní vozidlo (pouze dotankujete PHM). Neděláme žádné montáže na počkání, žádné montáže horkou jehlou. Za kvalitou našich montáží si stojíme. To však vyžaduje trochu více času. To samé platí o funkčnosti, seřízení a odzkoušení systému.
Přestavby provádíme v naší provozovně v Holohlavech (mezi Jaroměří a Hradcem Králové).
Možnost montáže plnění pod víčko - pokud je to technicky možné - je kam to plnění umístit, lze samozřejmě plnění do tohoto prostoru umístit. Myslím, že u Mazdy 6 to je možné, ale je nutné vidět konkrétní vůz. Umístění přepínače, případně kontrolky akce tlakové pumpy aditiva LPG je samozřejmě na dohodě.
Přestavba s naším systémem ALEX IDEA DI by stála 33tis. Kč vč. DPH. Varianta s dávkováním aditiva je o 5tis. Kč dražší.
V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat, rádi Vám vše zodpovíme.
Komentáře5